dinsdag 21 oktober 2008

Studielink

Hey mensen

Wordt echt gek van dit verhaal, maar het interesseerd met dan ook weer. Gewoon uitzoeken tot op de bodem! 

*

Je wilt bellen met studielink:

- ga naar google 
- zoek op "Telefoonnummer" en "Studielink"

Zoek niet:

- www.studielink.nl
- helpdesk
- faq
- correspodentieformulier

*

Eenmaal aan het bellen

- 5 min wachtrij
- doe mijn verhaal
- ik wordt geadviseerd het zo te laten, want:

uitleg studielink

- De hogeschool heeft mij geregistreerd bij studielink
- De hogeschool deed dit op basis van mijn gegevens van mijn aanmelding
- Studielink verifiërd deze gegevens op basis van de bekende gegevens van de IB groep
- Voorwaarde voor deze verificatie is dat je adres op basis van het GBA reeds geferifiërd is!
- Bij een verhuizing geef je de nieuwe GBA gegevens door op studielink, dat wordt dan ook gecorrespondeerd met de hogeschool en de IB-groep
- Het correspondentieadres bij de IB blijft gelijk aan het bij hen bekende correspondentieadres
- Het correspondentieadres bij de hogeschool veranderd naar mijn nieuwe adres

Dat laatste wil ik dus niet, maar studielink maakt geen onderscheidt in woonadres en correspondentieadres.

Nog iets

- De website van studielink lag er zaterdag uit, dus heb ik mijn gegevens gewijzigd bij de IB-groep (anders pleeg ik fraude)
- Nou wil ik dus niet het correspondentieadres van de IB wijzigen, zoals wel gebeurt volgens de studielink website informatie op het moment dat ik het doorgeef.
- Het is echter niet mogelijk om deze gegevens gescheiden door te geven
- Het makkelijkst is volgens een studielink medewerker om mijn gegevens ongewijzigd te laten.

In een geval van een procedure lijkt me dit echter zeer onhandig, aangezien de total administratie dan niet in orde is!

*

Na al deze rotzooi besloot ik maar eens een belletje te doen naar de ombudsman.

Er wordt binnen 1 min opgenomen

Een vriendelijke meneer verwijst me door naar het Ministerie van onderwijs.

Nee hij wil het nummer niet geven, wel de website (lang leve google?)

*

Je komt via google op de website van het ministerie, drukt op contact en dan staat er dit:

"De telefoonnummers voor algemene informatie voor scholen en instellingen alsmede de telefoonnummers voor de Inspectie van het Onderwijs en de Informatie Beheer Groep vindt u in de rubriek Organisatie OCW."

Snap je?

Nou ben er ff geweest, studielink staat er bijvoorbeeld al niet bij, handig he?

*

Ik bel het ministerie van onderwijs, dit schijnt de 5151 lijn te zijn.

Weinig wachttijd, maar toch het excuus dat het erg druk is.

Optie 2 is vragen stellen over de economische crisis!, briljante klantenservice, hier wordt echt nagedacht over de klant!

Het is optie 3

Hier doe ik opnieuw mijn verhaal en wordt doorverwezen naar het CPB

De medewerker, een vriendelijke man, weet helaas niet wat studielink is!

Deze medewerker komt tot de conclusie dat ik maar moet gaan klagen bij de IB (kastje - muur), maar dat helpt niet leg ik hem uit, aangezien het bij de IB juist wel goed gaat.

*

Ik bel het CBP

Krijg een secretaresse na 20 sec aan de lijn, die me in de wacht zegt en om de 5 min in mijn oor bleárt; "nog een moment aub". Echt ongelooflijk.

Ze wil ook weten wat mijn klacht is, ik noem studielink, ze heeft geen idee wat dat is...

20 min wachten

Een vriendelijke mevrouw legt uit dat ik inderdaad sta te schreeuwen in de woestijn, maar dat zij niks kan doen aangezien ik eerst een klacht moet indienen bij de betreffende organisatie. Dat is Studielink. Ik kan wel een informatieve melding maken!

*

Een klacht indienen bij studielink

Hoe het niet moet:

- je gaat naar www.studielink.nl
- je drukt op zoeken
- je zoekt op "klacht"

"
Uw zoekbewerking - klacht - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
"

- euh?....
- ik ga naar de informatiepagina
- ik druk op klacht 
- ik vindt:

"
Heb je een klacht
 Laatst gewijzigd: Tuesday, August 05, 2008 12:43:58 PM
  
 

Als je een klacht hebt over de dienstverlening of over een medewerker van Studielink, kun je schriftelijk een klacht indienen.

 

Stuur je klacht naar:

 

Stichting Studielink

Graadt van Roggeweg 340

3531 AH Utrecht

 

Direct na ontvangst van jouw klacht ontvang je een ontvangstbevestiging en wordt er een onderzoek naar de klacht gestart. Binnen vier weken kun je een antwoord verwachten.

"

- Ziet u ook het emailadres staan?
- Ik niet en ik heb geen postzegels!

Hoe dan wel:

- Bel opnieuw naar studielink
- Druk 1,1,3,3, 
- Wacht 20 seconden
- Vraag waar je een digitale klacht kwijt kan.
- Ik leg meteen uit dat de zoekmachine het niet doet
- Ik leg meteen uit dat het digitale klachtadres niet vermeldt word
- De klacht mag naar > helpdesk@studielink.nl

*

Nou, tot zover, ff onthouden dat de klacht normaal binnen 4 weken wordt behandeld, zo niet dan kan ik daar weer over klagen, aangezien de ombudsmijn, het ministerie of CPB er dan wel iets mee kan doen, hoop ik.

Mzzls,

2 opmerkingen:

Lourens zei

Hoi,

We willen graag nog even reageren op je blog.

Bij een verhuizing geef je het nieuwe GBA-adres door aan de gemeente. Ook Studielink zal dit (verificatie-)adres automatisch via de IB-Groep overnemen. Indien je ervoor kiest om een ander correspondentieadres op te geven, zal alleen de onderwijsinstelling van dit adres gebruik maken.

Het correspondentieadres wat bij de IB-Groep van jou bekend is dien je altijd apart bij de IB-Groep te wijzigen. Zodoende kunnen we je adviseren om je gegevens niet in Studielink te wijzigen, maar alleen door te geven aan de IB-groep.

Ondanks de berichtgeving aan de telefoon is het helaas niet mogelijk om je klacht digitaal door te geven. Hiervoor onze excuses. We verzoeken je klacht op te sturen naar Stichting Studielink, Graadt van Roggeweg 340 3531 AH Utrecht.

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Lourens
Helpdesk Studielink

hiqipith zei

Couldnt agree more with that, very attractive article

online pharmacy