zondag 15 maart 2009

Supermarkt II

Hey all,

Het kan ook anders, in de supermarkt waar ik zaterdag was, stond voor mij een vrouw van rond de 90 in de rij voor de kassa. Ze kwam ietwat verstrooid over. Ze prate zo plat dat ze amper was te verstaan. Maar twas wel gezellig.

Want, eerst had ze zoveel op haar rollator geladen, dat het er in de rij steeds af viel. Daarna moest ze alles op de band leggen. Spontaan begon de hele rij te helpen. Toen moest alles ingepakt worden. Zelfde verhaal. Toen ook nog betalen, pinnen wou ze, alleen wij moesten de pincode intoetsen...

Ik vond het maar wat eng. Twee zware tassen aan haar handvaten, en één in haar mandje. Als dat maar goed ging. De meneer voor me (Had ook geholpen, veel  mee gelachen ook) bemerkte dat ook haar handtas open stond na het betalen, die dicht gedaan, omgehangen (ze had voor zich een rolator die vol was, en ze kon niet zelfstandig lopen). 

Wij (Cassiere, man voor me en anderen...) keken haar de hele winkel uit, als ze nou maar niet viel of beroofd werd. De meneer voor me heeft haar zelfs nog een rit naar huis aangeboden met de auto (Buiten ondertussen). Die sloeg ze af. 

Prachtig toch?

1 opmerking:

Sanne zei

Mooi he :) Die spontane ontmoetingen overal. En heerlijk dat dat ook nog gewoon in de supermarkt kan in plaats van alleen in chatboxen of forums :)