woensdag 1 september 2010

ING

Hey mensen,

Vandaag een mail van een raar emailadres: ing@emailing.ing.nl

Op twitter ff gevraagd hoe het zat... niet veel wijzer geworden. De mailing komt hier uit: klik (eigen risico, zorg dat je niet ingelogd bent bij de ING!). Als ik het domein vervolgens onderzoek, kom je hier uit: http://www.emailing.ing.nl, een site van RapidSugar met de volgende inhoud:

*

Welkom!

Vermoedelijk heeft u zojuist in een e-mail geklikt. En werd u niet snel genoeg naar de juiste pagina geleid.

U bent nu uitgekomen bij RapidSugar. Wij verzorgen in opdracht van diverse bedrijven en instellingen de verzending van mail, waaronder C1000, ING, Karwei, Nuon, TomTom, Unive, UPC.

We doen dit met de grootst mogelijke zorg. En conform de huidige wet- en regelgeving.

De reden dat u bij RapidSugar bent uitgekomen komt door de grote drukte op onze servers. Dit kan heel af en toe gebeuren.

Ons advies is om op een later moment op de link in de e-mail te klikken. Waarschijnlijk komt u dan wel op de juiste pagina uit.

Onze excuses voor het ongemak.

RapidSugar is lid van EMMA-nl.net (E-Mail Marketing Associatie Nederland) en de Online Trust Alliance.

Heeft u een vraag, neem dan contact op met RapidSugar.

*

http://emma-nl.net/, geeft aan een keurmerk te zijn voor marketeers, maar iedereen kan daar naar linken, niet? - dit mooie marketeerskeurmerk luisterd alleen niet naar de vele online top 10 rijtjes, ik kan nergens op de site zoeken... :s. Ook raar is dat er geen link van de site is naar "http://www.rapidsugar.nl/". De mail is wel up to date, daar de campagne uit de mail uitgebreid word beschreven door molblog.

Op twitter kreeg ik een verwijzing naar een post op de website van radar. Hier is registreren een crime (schrijf ik later nog wel ff over), maar ik kon de post wel lezen. Antwoord van ING was er niet op de pagina (een thread uit februari, handig he?).

Toen maar eens naar de ING gemaild via hun contact(vraag)formulier, hier mijn bericht (met opmaak) ingevuld. Eerst een simpel formulier dat vraagt of ik klant ben, en of ik wil klagen of vragen. Na het invullen van dit deel, krijg ik opeens de vraag naar mijn contactgegevens. (Waarom heb ik dan gezegd dat ik klant was, daar kunnen ze toch via backoffice mijn gegevens inzien?). In ieder geval, dat formulier ingevuld, ook iets speciaals aangezien ik er doorheen tabte (dan gebruik je geen muis om van veld naar veld te gaan), alleen het onhandige was, dat de site soms autotabte naar het volgende veld en soms niet. Na het invullen van het tweede formulier krijg ik een overzicht te zien, waar ik ook zie dat mijn totale opmaak is verdwenen uit formulier 1. Daarna krijg ik netjes te zien dat alles in behandeling is genomen en dat ik binnen 24 uur antwoord krijg. Ook per mail krijg ik een bevestiging, daar staat echter dat ik binnen 48 uur antwoord krijg (handig he...). In ieder geval krijg ik te lezen dat ik moet oppassen voor fishing, hoe ik ze kan bereiken per telefoon en een trackingnummer.

Ook goed te weten, aan het webcareteam heb ik gevraagd of het emailadres van ING is, daar nog geen antwoord op gehad.



Tot zover voelt het goed.

Cheerz,

Geen opmerkingen: